Вашата оценка 4.50 от 2 гласа

Модните тенденции в пътуванията, които ще бележат 2023-та

Модните тенденции в пътуванията, които ще бележат 2023-та
18.01.2023
След няколко години, белязни от Ковид, пътешествениците придобиха нови навици. Експертите в туризма отчитат някои тенденции, които вероятно ще се наблюдават през тази година.

Покупателна способност и инфлация
Въпреки че беше над 6% през декември (най-високата от почти 40 години), инфлацията се очаква да нарасне още повече тази година. Този труден контекст принуждава домакинствата да преосмислят начина, по който пътуват. И някои от тях ще търсят по-изгодни оферти. Потребителите ще продължат да дават приоритет на пътуването, но все повече и повече от тях ще търсят в сайтове за сравняване на полети и цени, за да осигурят подобаваща стойност за парите си, както и гъвкавост по отношение на дати и дестинация.

Пътуване за отмъщение
Тенденцията, която беше забелязана още през 2022ра година, продължава да се развива. Феноменът се появи още в началото на "затварянето" в Азия и продължи да се разраства по време на пандемията. 40% от потребителите планират да отидат на почивка през 2023 г.  1 от 3 дори планира да пътува повече от веднъж през следващата година, според Skyscanner. Повторното отваряне на много дестинации създаде нови възможности за пътуване. Някои държави се очаква да бъдат препълнени с туристи през следващите месеци, като се започне с Япония и САЩ, където се наблюдава наплив от резервации за полети и настаняване. Изправени пред огромен наплив, някои атракции вече са планирали мерки за ограничаване на потока, като например създаване на квоти или задължителни резервации.

Градовете, богати на културни забележителности, продължават да са най-търсени
Париж е перфектен пример: френската столица запази титлата си на най-посещавана дестинация в света през 2022 г. Въпреки че последните данни все още не са публикувани, градът на влюбените се очаква да надхвърли границата от 33 милиона посетители годишно. След като бяха недостъпни по време на кризата с Covid, културните столици ще достигнат върхови стойности на посещаемост през 2023 г., според Hotels com, Abritel и Expedia, които публикуваха съвместно проучване през ноември за бъдещите тенденции в пътуванията. „Повечето от дестинациите с най-голям ръст на търсенето в Expedia са оживени градове, богати на култура“, отбелязва консорциумът. И някои от тях трябва да привлекат цялото внимание през следващите месеци, като Сидни, чиято митична опера ще отпразнува своята 50-та годишнина през 2023 г. Най-известният град в Австралия също ще бъде домакин на WorldPride през февруари.

Филмов туризъм
Феноменът не е нов: всички знаем примерите с Мая Бей, известният залив от филма „Плажът“ или Дубровник, чийто стар град беше мястото за снимките на „Игра на тронове“. Двете дестинации отбелязаха бум на посетители в годините след излъчването на тези филми. Филмовият туризъм може да стане още по-важен, стимулиран от по-мощни стрийминг платформи от всякога. Доказателството е в проучване, публикувано през 2021 г. от Netflix и Световната организация по туризъм. Тогава тяхното заключение е ясно: явлението, спряно с пандемията, ще се възобнови, след като ограниченията бъдат премахнати. Поличба, потвърдена от проучването, проведено за Hotels com, Abritel и Expedia относно тенденциите в пътуванията през 2023 г. „Две трети от пътуващите по света са обмисляли да резервират престой до дестинации, след като са ги видели във филми или стрийминг сериали, а 39% вече са предприели такова пътуване“, разкриха трите платформи за резервации.

Пътуваме по-отговорно
Докато ефектите от глобалното затопляне са по-видими от всякога, някои хора преосмислят начина, по който откриват света. Последните проучвания потвърждават, че над 60% от туристите планират да пътуват по по-отговорен начин. Този подход се проявява чрез подкрепа на местните търговци, но също и като предпочитат да вземат влака, а не самолета (42%) или като заминават за по-дълго (41%). Този подход не е нов: много пътници вече обърнаха голямо внимание на опазването на околната среда и местните традиции през 2022 г. Този вид туризъм се превръща в приоритет, особено сред поколението 2000.

Ваканция, фокусирана върху благоденствието
Независимо дали е физическо или психическо, желанието за благосъстояние вече е съществена част от живота на хората. Това желание се отразява и в начина, по който хората пътуват. Според проучването, поръчано от Hotels com, Abritel и Expedia, 59% от европейците планират престой под знака на грижата за духа и тялото. Някои дестинации, като Бали (в Индонезия), се справят добре. Но не само. Няколко сегмента на туризма го виждат като начин за преоткриване на клиентското изживяване. Хотелите не се колебаят да инвестират в инструменти за подобряване на съня на своите гости, докато други места организират уединения за пътници, търсещи спокойствие.

В търсене на девствена природа
От началото на пандемията нуждата от природата изглежда все по-актуална за почиващите. Те търсят „определена автентичност в провинцията, като наемат типични ваканционни жилища в средата на широки открити пространства с пейзажи и полета, докъдето стига окото“, отбелязват Hotels com, Abritel и Expedia.

Пътуването сам се превръща в предпочитана опция
Отивате на соло приключение? Идеята се превръща в една от тенденциите в пътуванията. През ноември компанията за сравнение на полети и хотели Kayak отчете тенденция: търсенията на самостоятелни пътувания по време на коледните ваканции са се увеличили средно с близо 20 процента в сравнение с 2021 г. Друга цифра, която се откроява, е бумът в търсенията на полети от потенциални соло пътници - с 275 % през коледния и новогодишния период 2022-2023 г. в сравнение с 2019 г. Според Skyscanner "времето сам" ще стане по-разпространено тази година. „Почти една трета от пътниците обмислят самостоятелно пътуване през следващата година, особено сред разведените и необвързаните, които изглеждат най-изкушени от приключението на самостоятелното пътуване“, разкрива сравнителят на полети в проучването си, публикувано през декември. И това е особено след като става все по-лесно да се срещате с други пътници, благодарение на приложенията и платформите за чат.


Оригинална статия: https://bit.ly/3XWJuCv







 
архив новини ›
* Уважаеми клиенти, публикациите на този сайт са с информационна и рекламна цел и е възможно поради динамиката на ценообразуване да са допуснати неточности. Достоверна информация съгласно чл. 80 от ЗТ може да получите по телефон или имейл от служител на Алоха Травел или на оторизираните агенти!
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече
Разбрах